Rezervační portál

Také Online Travel Agency (OTA). Webová aplikace s regionálním či globálním dosahem, která umožňuje zákazníkům pohodlný výběr z mnoha nabídek ubytovacích zařízení a rychlou online rezervaci. Na rozdíl od metavyhledávačů je vlastník rezervačního portálu smluvním partnerem ubytovacího zařízení a přímým zprostředkovatelem zákazníkovy objednávky.

Dík své popularitě a vysoké návštěvnosti představují rezervační portály významný prodejní kanál. Nevýhodou jsou poměrně vysoká provize, kterou hotel z rezervací odvádí. V současnosti působí na internetu asi 1000 OTA. K největším patří Booking.com a Expedia.com. Největším českým portálem je Hotel.cz.

Externí rezervační portál je alternativou či doplňkem vlastního rezervačního systému.



Další informace k problematice

  • Guest mystery shopping

    Guest mystery shopping

    Víte, jak váš hotel působí na hotelové hosty? Jak hodnotí vaše služby a chování zaměstnanců? Nahlédněte svůj byznys očima svých zákazníků.

    Prozkoumat

  • Demand calendar

    Demand calendar

    Kdy můžete kolik účtovat? Predikujte poptávku, nastavte cenové hladiny a zpřesněte finanční plán.

    Prozkoumat

  • Cenový plán

    Cenový plán

    Jak vytvářet ideální ceníky? Se znalostí poptávky a hosta. Praktickou pomůckou je cenový list.

    Prozkoumat