Segmentace hostů

Kdo jsou vaši hosté? Poznejte je dřív, než zakotví u konkurence.

Každé ubytovací zařízení má „své“ hosty. Liší se národností, zvyky, zájmy, nároky, cenovou citlivostí atp. Jejich potřeby závisí na tom, zda přijíždějí za odpočinkem, nebo jsou na pracovní cestě, zda to jsou individuální hosté, nebo firemní skupiny (korporáty) atp. Na základě znalosti těchto a dalších vlastností se dělá segmentace hostů.

Mise:

  • Spolehlivě rozpoznávat hosty a nabízet jim odpovídající služby v odpovídající cenové hladině.

Co pro správnou segmentaci hostů udělám:

  • Z historie vyčteme, jací hosté vaše zařízení navštěvují. Jakých jsou národností, jak s jejich původem souvisí průměrná doba ubytování či obsazenost pokojů. To nám ukáže, zda je váš hotel vhodný spíše pro turistickou, nebo firemní klientelu.
  • Probereme, jak se o vás vaši hosté dozvídají a jakým způsobem si ubytování rezervují.
  • Projdeme si ceny vašich pokojů a služeb.
  • Uděláme segmentaci hostů podle kritérií, která jsou pro vaše zařízení užitečná. Popíšeme jednotlivé skupiny a vypíchneme, co pro jejich obsluhu potřebujete vědět.

K čemu to bude dobré:

  • Informace jsou základem úvah o hotelovém marketingu.

Využijeme je především k tvorbě cen pro jednotlivé segmenty.

Pomohu vám identifikovat hosty,
na které má smysl cílit.

Domluvme si nezávaznou konzultaci

Za kus inspirace nic nedáte

S problémem úzce souvisí